Dowiedz się więcej o problemie pękających i złamanych ram samochodowych w pickupach i samochodach terenowych.
Dlaczego ramy w pickupach pękają ?
Dlaczego w samochodach typu Pickup po kilku latach eksploatacji łamią się ramy ? Dużo Pickupów używanych jest do ciężkiej pracy , przewożą wiertnicę , wyprawowo używane są do transportu nadstawek kempingowych po prostu do codziennej eksploatacji. Przedział ładowności w zależności od marki i modelu to od 800 kg. do nawet 1.000 kg. A w niektórych przypadkach nawet do 1.300 kg.
W Pickupach na których zostały zamontowane wiertnice , inne ciężkie urządzenia lub ciągają ciężkie przyczepy ze sprzętem budowlanym , rama po jakimś czasie po prostu nie wytrzymuje stałego obciążenia i się łamie
Gdzie najczęściej pęka rama ?
Przełamaniu ulegają przeważnie ramy w miejscu łącznia nadwozia z paką transportową.
Rama wygina się lub rozrywa w tylnej części , zazwyczaj za kabiną pasażerską , jest to bardzo newralgiczny punkt dla wszystkich samochodów typu Pickup.
W jakim samochodzie rama łamie się częściej ?
Z naszej obserwacji wynika, że najbardziej narażony na uszkodzenia ramy jest samochód Nissan Navara D40.
Dlaczego rama w nissanie łamie się tak szybko ?
Producent zastosował dwie grubości stali z której wykonana jest rama – przednia część ( ta na której leży kabina pasażerska) wykonano z prawie dwa razy grubszej stali niż tylna część na której jest paka załadowcza.
W tym wypadku sprawa jest naprawdę bardzo złożona i skomplikowana,
Zacznijmy od procesu produkcji ramy …
Dwie grubości użytego profilu do budowy ram przód 4 mm , tylna część 2.5 mm. Bardzo złe połączenie obu elementów , naszym zdaniem jest to poważna wada konstrukcyjna. Nissan przyznał się do błędu i na całym świecie wykupowano używane samochody od klientów.
Jak sprawdzić kondycję naszej ramy ? Czy moja rama jest pęknięta ?
Proszę zajrzeć pod samochód na wysokości końca nadwozia a na początku paki załadowczej, w tym miejscu na dolnej części ramy jest mocowanie resora, należy śrubokrętem lub małym młoteczkiem ostukać miejsce , ramę powyżej resora zaczynając od początku do końca mocowania resora.
Nissan navara – pęknięta rama – co dalej robić ?
Przeprowadzamy bardzo dużo indywidualnych i telefonicznych rozmów na temat tego konkretnego modelu Nissana Navara D40 , pytacie Państwo lub nas prosicie o antykorozyjne zabezpieczenie ramy na której już są bardzo widoczne ogniska korozji .
Fabryczne zabezpieczenie antykorozyjne ramy
W procesie produkcji całkowicie zapomniano o zabezpieczeniu antykorozyjnym
Na ramę położono tylko minimalną warstwę farby. Po 7-8 a nawet już po 6 latach zaczęły się problemy ze sztywnością całych ram. Przednia część ramy naszym zdaniem wykonana jest poprawnie , problem zaczyna się na łączeniu ramy za kabiną pasażerską.
Jak naprawić ramę samemu ?
Pod żadnym pozorem , nie wolno przeprowadzić zabezpieczenia antykorozyjnego ramy na której są oznaki korozji bez wcześniejszego etapu oczyszczenia jej do gołego metalu !
W środowisku mechaników panuje przekonanie, że są farby antykorozyjne które zatrzymają proces korozji , NIC BARDZIEJ MYLNEGO.
Bardzo prosimy żebyście Państwo nie robili takich zabiegów , a dlaczego ?
Po zabezpieczeniu ramy na której jest postępująca korozja przykrywana jest rdza środkiem zabezpieczającym , pomiędzy ramą a tym środkiem wytwarza się filtr wilgoci który de facto dużo szybciej przyspiesza proces takiej korozji. Dużo lepiej jest po prostu zostawienie ramy w spokoju.